Zastanawiasz się nad stworzeniem pierwszej strony internetowej? A może rozpocząłeś już proces budowania witryny, ale utknąłeś w martwym punkcie? Wykorzystaj black friday, aby zrobić to za pół ceny. Ten krótki poradnik pomoże sprostać temu zadaniu, a przy okazji zaoszczędzić bo w poniższym tekście dowiesz się jak to zrobić za 50% standardowej ceny.

Poniżej 10 porad dla początkujących które pomogą stworzyć pierwszą stronę internetową. Informacja o kodzie rabatowym -50% z okazji promocji na black friday znajduje się na końcu artykułu.

Kto potrzebuje strony internetowej

Na początku trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie: “czy strona internetowa jest mi potrzebna?” W końcu istnieje wiele innych możliwości zaistnienia w sieci:

  • media społecznościowe,
  • platformy do tworzenia blogów,
  • fora,
  • firmowe wizytówki w Google.

A to tylko niektóre z nich. Czy zatem strona internetowa jest potrzebna? O tym w poniższym artykule. Czy warto w takim razie poświęcać czas na tworzenie własnej witryny? W wielu przypadkach – tak.

Przede wszystkim strona www daje ogromną elastyczność. To Ty decydujesz, co ma się na niej znaleźć. Nie jesteś ograniczony przez sztywne ramy wybranej platformy. Możesz umieszczać dowolną ilość grafik, filmów, tekstów czy jakichkolwiek innych treści. 

Po drugie, to świetny sposób na budowanie wizerunku. Osoby odwiedzające Twoją stronę nie są atakowane logotypami partnerów zewnętrznych. Jest to szczególnie ważne dla osób prowadzących własny biznes, nawet jeśli jest to jednoosobowa działalność. 

Po trzecie, na własnej stronie wprowadzisz dowolne zmiany na bieżąco reagując na potrzeby. Możesz nawet całkowicie przebudować witrynę z dnia na dzień!

1. Określ grupę docelową

Posiadanie witryny niesie za sobą wiele zalet. Jeśli już zdecydowałeś się na jej stworzenie, zastanów się, do kogo kierujesz swój komunikat. Kim są Twoi odbiorcy? Jaka jest ich płeć i wiek? Gdzie mieszkają? Czym się interesują? Czego chcą uniknąć? 

Odpowiedź na te pytania pozwoli Ci określić grupę docelową strony. Dzięki temu łatwiej stworzysz treści, które trafią do odpowiednich odbiorców. W końcu z 13-letnim fanem gier sieciowych rozmawiasz inaczej, niż z przedsiębiorcą w średnim wieku. Sposób komunikacji i rodzaj treści powinien być dostosowany do odbiorcy.

2. Odpowiedź sobie czego oczekujesz od odbiorcy

Ustaliłeś już, do kogo kierujesz swoją stronę i jak komunikować się z grupą docelową. Teraz pora, abyś zastanowił się, czego oczekujesz od osób odwiedzających witrynę. Chcesz opowiedzieć światu o swoim hobby? A może tworzysz stronę wizerunkową małego biznesu lub chcesz zbudować sklep internetowy? W każdym przypadku musisz zdecydować, czego oczekujesz od odbiorcy. 

W przypadku strony hobbystycznej może chodzić o to, aby zbudować wokół witryny społeczność. Wtedy powinieneś umożliwić użytkownikom wzajemną komunikację, na przykład poprzez komentarze pod artykułami. Możesz też umieścić linki do Twoich profili w portalach społecznościowych (więcej na ten temat przeczytasz dalej)

Strona małej firmy może służyć do zbierania zamówień poprzez formularz kontaktowy. W takim wypadku musi być on łatwo dostępny i widoczny dla użytkownika. 

W sklepie internetowym chodzi o zakup bezpośrednio na stronie. Dlatego postaraj się o dobre opisy skupiające się na korzyściach oferowanych przez Ciebie produktów lub usług i zadbaj o dobre zdjęcia, a także dokładne informacje na temat metody i kosztów dostawy. 

3. Zaplanuj treści umieścić na stronie

Wiesz do kogo kierujesz komunikat. Określiłeś oczekiwania wobec odbiorców. Teraz pora zastanowić się nad treściami, które umieścisz na stronie. Będą one różne w zależności od grupy docelowej i celu strony. Można jednak wskazać kilka ogólnych zasad:

  1. Twórz zawsze z myślą o użytkowniku. Na pierwszym miejscu stawiaj spełnienie potrzeb odbiorców. 
  2. Pamiętaj o tym, żeby Twój komunikat był zrozumiały. Unikaj długich zdań i skomplikowanego języka. Nawet jeśli zwracasz się do specjalistów w danej dziedzinie, nie utrudniaj im odbioru informacji.
  3. Zaciekawiaj. Staraj się przekazywać treści, które zainteresują odbiorców. Nie kopiuj bezrefleksyjnie informacji, które od dawna krążą w sieci i poza nią. 

Zebrałeś wszystkie informacje niezbędne do stworzenia pierwszej strony internetowej. Teraz możesz zabrać się za projekt witryny. Na początku może to wydawać się najtrudniejszym etapem. Istnieje jednak kilka zasad, które ułatwiają to zadanie. 

4. Wybierz odpowiednie narzędzia

Wiele osób wciąż uważa, że do stworzenia strony internetowej konieczna jest umiejętność kodowania. Nic bardziej mylnego. W sieci znajdziesz mnóstwo kreatorów stron www, które pozwalają na tworzenie stron bez kodowania. Jednym z takich narzędzi jest polski WebWave. Warto zdecydować się na ten kreator z kilku powodów. 

WebWave umożliwia tworzenie stron z użyciem gotowych szablonów, ale też stworzenie projektu od podstaw. Ta pierwsza opcja będzie przydatna, jeśli chcesz szybko zbudować prosta witrynę. Wtedy wystarczy, że wypełnisz gotowy wzór treścią. Masz też szerokie możliwości edycji elementów szablonu, dzięki czemu z łatwością dostosujesz szablon do swoich potrzeb

Jak stworzyć stronę internetową - krok 1

[podpis:] Szablony stron umożliwiają szybkie zbudowanie atrakcyjnej wizualnie strony

Tworząc projekt od podstaw zbudujesz stronę dokładnie taką, jak chcesz. WebWave to narzędzie typu what you see is what you get. Oznacza to, że tworząc stronę widzisz ją tak, jak jej docelowy użytkownik. Szczegółowe informacje na temat tworzenia stron w WebWave znajdziesz tutaj.

Jak stworzyć stronę internetową - krok 2

[podpis:] Widok kreatora WebWave. Narzędzie umożliwia stworzenie oryginalnego projektu strony bez kodowania. 

WebWave umożliwia tworzenie stron nawet osobom bez żadnego doświadczenia w tej dziedzinie. Poza tym, wszystkie jego funkcje są dostępne za darmo. 

5. Postaw na prostotę

Wielu początkujących twórców stron skupia się na – ich zdaniem – zapierającym dech w piersiach projekcie graficznym. Umieszczają na stronie nieliczone animacje, zdjęcia i filmy. Tworzą rozbudowane podstrony. Nie tędy droga. Dobry projekt strony jest przede wszystkim czytelny. Trzeba zwrócić uwagę na potrzeby użytkownika. 

6. Dostosuj stronę do urządzeń mobilnych

Ponad 50% ruchu w internecie pochodzi ze smartfonów i tabletów. Dlatego ważne, żeby strona była dostosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. WebWave umożliwia stworzenie takiej witryny zarówno na szablonie, jak i od zera. 

Jak stworzyć stronę internetową - krok 3

[podpis] Szablon strony dostosowany do wyświetlania na urządzeniach mobilnych 

7. Połącz stronę z mediami społecznościowymi 

Jeśli prowadzisz profile w mediach społecznościowych, dodaj linki do nich na swojej witrynie. Dzięki temu użytkownicy będą mogli obserwować Cię na Instagramie czy polubić Twój profil na Facebooku. 

8. Aktualizuj treści

Stworzenie strony to dopiero początek pracy nad witryną. Konieczne są jej aktualizacje. Pamiętaj o częstym wprowadzaniu nowych treści. Śledź najnowsze trendy w web designie i dostosowuje wygląd strony do zmieniających się trendów. Witryny stworzone w WebWave edytujesz szybko i łatwo. Dzięki temu zawsze pozostaną aktualne. 

9 .Pisz Bloga

Blog to doskonały sposób na promocję. Umieszczając w nim wartościowe informacje możesz zbudować wokół strony społeczność wiernych użytkowników. Dzięki odpowiednim treściom czytelnicy będą chętnie wracać na Twoją stronę

Blog pomoże też w wypozycjonowaniu witryny w SEO. Dzięki regularnym wpisom strona będzie zawsze aktualna, a algorytmy Google premiują witryny, na których często wprowadzane są nowości. W kreatorze WebWave bez trudu stworzysz łatwy do aktualizowania blog. Kliknij tutaj i dowiedz się jak to zrobić. 

10. Zwracaj uwagę na SEO

SEO to optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych, przede wszystkim Google. Jest to bardzo ważny element – pozwala Twojej stronie zaistnieć w sieci. W końcu przeciętny użytkownik internetu nie będzie znał adresu Twojej witryny. 

Powinieneś skonstruować ją w taki sposób, żeby po wpisaniu zapytania związanego z tematem strony algorytmy Google umieściły ją wysoko w wynikach wyszukiwania. Na przykład, jeśli prowadzisz witrynę o akwarystyce, powinna ona być zoptymalizowana pod takie słowa kluczowe jak “rybki akwariowe”, “akwarium” czy “hodowla ryb”.

Zagadnienia związane z SEO mogą na początku wydawać się trudne do opanowania. Na szczęście kreator WebWave ma wbudowane narzędzie do analizy strony pod tym kątem. Dzięki niemu łatwo zoptymalizujesz witrynę i sprawisz, że osiągnie wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. 

WebWawe kod rabatowy -50%

Jak widzisz, stworzenie pierwszej strony internetowej nie jest trudne. Warto stawić czoła temu zadaniu. Kliknij tutaj, aby poznać dokładnie możliwości kreatora i zbudować z nim witrynę. Z okazji Black Friday firma WebWawe przygotowała promocję -50% na zakup Pakietu Premium – odbierz kod rabatowy

Kategorie: Poradniki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *